Wednesday 6 December 2017

System handlu wielostronnego ppt


Wielostronny system handlowy i prezentacja rozwoju Nepalu przez DR Khanal Seminarium 2-dniowe w sprawie włączenia kwestii umów handlowych do zorganizowanego rozwoju. Prezentacja w temacie Wielostronny system handlowy i prezentacja rozwoju Nepalu przez DR Khanal Seminarium 2-dniowe na temat włączania umów handlowych do opracowania zorganizowanego Prezentacja transkrypcji zorganizowanej.1 Wielostronny system handlowy i prezentacja rozwoju Nepalu przez DR Khanal Seminarium 2-dniowe w sprawie włączenia kwestii handlu do umów rozwojowych zorganizowane przez Pro Public, SAWTEE i SEJON 13, styczeń 2 Wprowadzenie WTO to forum negocjacyjne na rzecz promowania światowego handlu Na forum rządy podejmują politykę handlową Zobowiązania Z myślą o poprawie dostępu do wzajemnych rynków na zasadach MFN Aby ustanowić zasady rządzące handlem światowym.3 Kontynuacja W związku z tym, mimo że nie jest to kompleksowa instytucja rozwojowa, jej rola uważana jest za niezbędną w promowaniu handlu, a tym samym rozwoju gospodarczego. prawda, między innymi na założeniu że Reguła w oparciu o wielostronny system handlu chroni małych graczy, którzy mają niewielką zdolność wpływania na polityki rozwiniętych wielkich krajów. Reguły zmniejszają niepewność dzięki wprowadzeniu obustronnie ustalonych granic polityk, które rządy mogą przyjąć, potencjalnie pomagając w zwiększaniu inwestycji i niższym ryzyku Handel otwartość, wzrost gospodarczy i redukcja ubóstwa wzajemnie się wzmacniają.4 Kontynuacja ta mogłaby nastąpić dzięki korzystnym zaletom porównawczym wskutek wzrostu produktywności czynników dzięki wyższej specjalizacji Skala gospodarki i ekspansja na rynkach krajowych Firm silniejsze oddziaływanie z zagranicznymi firmami i rynkami dzięki innowacjom technologicznym i udoskonalone praktyki zarządcze Zmniejszenie praktyk antykonkurencyjnych i podejmowanie działań mających na celu wynajem, co prowadzi do realokacji zasobów z dala od sektorów chronionych firm nieprodukowanych na skuteczniejsze działania Ostatecznie rozlewa się wpływ na rynek czynników i produktów oraz na tworzenie dochodów i szans zatrudnienia przyczyniając się do osiągnięcia dobrobytu i redukcji ubóstwa.5 Kontynuacja Spodziewane są wszystkie założenia, że ​​wielostronny system wymiany handlowej jest sprawiedliwy i chroni interes krajów ubogich Jednakże ironią jest, że wiele przepisów przyjętych w czasie ustanowienia WTO kierowano się ochroną interesy krajów rozwiniętych w ogóle, aw szczególności TNC to subsydia rolne, dyskryminacyjne zasady taryfowe, ochrona praw własności intelektualnej wymagająca zmian w zasadach krajów rozwijających się zachowujących stare reguły krajów rozwiniętych w zasadzie Listy są zbyt długie Szczegóły są w OXFAM badanie 2002 i wiele innych i ujawniają, że kraje rozwinięte są zniekształcone i nawet dyskryminujące przepisy6. 6 Z uwagi na czynniki wpływające na wzrost presji krajów rozwijających się, w tym ruchy wielu organizacji społeczeństwa obywatelskiego, doprowadziły do ​​przyjęcia rozwoju z Doha Runda, która uznała rolę i wzmocnionego rynku ac ces, ii wyważone reguły handlowe oraz iii pomoc techniczna W dniu 1 sierpnia 2004 r. uzgodniono pakiet ramowy zatytułowany "pakiet lipyjski", który określił pięć priorytetowych obszarów rolnictwa, NAMA, usług, ułatwień w handlu i wymiarów rozwoju, ale stały punkt wyjścia jest to, że międzynarodowe zasady i ich traktowanie ma zasadnicze znaczenie dla poprawy rozwoju w krajach takich jak Nepal poprzez wielostronny system handlu7. Nepal obowiązki WTO Zobowiązania Zobowiązania Zobowiązania z tytułu zobowiązań Nepalu w okresie przystąpienia do WTO obejmują: W rolnym wiążącym taryfie 51 procent na przejście i 42 procent w dalszej kolejności 42 procent W produktach wytwarzanych poza rolnictwem średnia wiążąca stawka 39 procent w okresie przejściowym do 24 procent w następnym okresie Usunięcie wszelkich dodatkowych należności celnych przywozowych, takich jak specjalny podatek od miejscowych i podatków na rozwój lokalny w ciągu 10 lat Taryfy celne dotyczące produktów ITC całkowicie wyeliminowane w ciągu 5 do 7 lat od 5 procent w ti mnie przystąpienia.8 Kontynuacja Więcej otwarcia sektora usług pozwalającego na 80-procentowy udział w kapitale zagranicznym Ustalenie, rewizja i wdrożenie ustaw, w tym wiele nowych przepisów prawnych lub rewizja starych wymagań Wśród nich, New Industrial Property Act do 1 stycznia 2006 r. Wdrażanie TRIPS do stycznia 2007 r., Ustawodawstwo antydumpingowe, wyrównywanie i ochronę w ciągu roku od przystąpienia, wdrożenie Porozumienia w sprawie środków sanitarnych i fitosanitarnych do dnia 1 stycznia 2007 r., Ustawodawstwo w sprawie ustalania wartości przywozowych towarów celnych i podatkowych do dnia 1 stycznia 2004 r. Pełne wdrożenie z dniem 1 stycznia 2007 r. Podobnie nowe przepisy w takich dziedzinach, jak konkurencja, bankructwo, cyber, dostęp do zasobów genetycznych, instytucja bankowo-finansowa, zasoby roślinne i funkcjonowanie instytucji opieki zdrowotnej Ponadto niestandardowe przedsiębiorstwa przemysłowe, siły robocze, przedsiębiorstwa, wymianę, inwestycje zagraniczne i transfer technologii, ochronę roślin, prawo farmaceutyczne zostać poddane rewizji i uchwaleniu.9 Kontynuacja W dniu przystąpienia wyznaczyć lub wyznaczać trybunał do szybkiego przeglądu działań w celu wdrożenia przepisów ustawowych, wykonawczych, orzeczeń sądowych i wyroków administracyjnych wymaganych Eliminacja lub niestosowanie ograniczeń ilościowych w przywozie lub innych pozataryfowych środków, w tym licencjonowania, kontyngentów, zakazów, zezwoleń, wymogów dotyczących uprzedniej zgody oraz innych ograniczeń Od dnia przystąpienia do realizacji podatków krajowych, takich jak wartość dodana i podatków akcyzowych w sposób niedyskryminujący10. W wielu obszarach niższe niż liberalizacja handlu w Nepalu była szybsza niż w przypadku zobowiązań WTO, a teraz Nepal jest jednym z najbardziej zliberalizowanych krajów w Azji Południowej Handel jest całkowicie deregulowana, a nie bariery handlowe i niehandlowe, w tym brak środków wspierających w eksporcie, które są sprzeczne z zasadami WTO Oczekuje się, że transport i dopłaty do nawozów w odległych dzielnicach ograniczały obecnie dopłatę do irygacji, jest w dużych i średnich gałęziach przemysłu do 100 procent zagranicznych e udział w quity jest możliwy w przypadku obiektów repatriacji W bankowości trzeciej czwartej iw ubezpieczeniu 100 procent udziałów w kapitale zagranicznym jest już dozwolony, nawet jeśli w wybranej bazie Obecnie średnia stawka taryfowa mieści się w sąsiedztwie 7 11 procent, a szacunki wykazują, że rzeczywista stopa procentowa zmniejszyła się do 5 13 procent w 2007 r. z 6 1 procent w 2003 r. Podobnie, taryfa celna w przywozie spadła do 6 23 procent z 7 72 procent w tym samym okresie Wiele ustaw zostało już uchwalonych, a wiele z nich jest w trakcie uchwalania. Rozwój rozwoju w okresie po wojnie WTO Czy liberalizacja handlu stoi na przeszkodzie rozwoju Wzrost gospodarczy i wzrost sektorowy12. Sektorowa stopa wzrostu.20 Niektóre efekty rozlewu.23 Bezpośrednie inwestycje zagraniczne Niektóre badania wskazują, że tylko 40 procent zatwierdzonych projektów FDI wchodzi w skład tych działań. 24 Kontynu Mimo stagnacji krajowej oszczędności, w ostatnich latach oszczędności krajowe znacznie przekroczyły całkowite inwestycje, z wyjątkiem roku 2006 07 jako nadwyżka rachunku z tytułu najmu wykazuje jednocześnie niską zdolność inwestycyjną.25 Zatrudnienie, ubóstwo, dystrybucja dochodów i zatrudnienie na rynku pracy Dane dotyczące NLSS wskazują na tendencję spadkową realnych płac niewykwalifikowanych na obszarach miejskich i stagnację całkowitego udziału dochodu w wynagrodzeniu całych pracowników 0100000200000300000 Liczba 1992 2002 Rok 2007 Porównanie Inter spisów osób zaangażowanych i pracowników Całkowita liczba pracowników Łączna liczba osób zaangażowanych.26 Choć dane o ubóstwie nie są dostępne w okresie przystąpienia do WTO, liberalizacja handlu może częściowo wskazywać ubóstwo zmniejszone z 42 w 1996 r. Do 31 procent w 2004 r. W tym samym czasie dystrybucja przychodów uległa gorszej koniunktury Gini wzrosła do 41 4 w 2004 r. z 34 2 w 1996 r.27 Udział najuboższych w konsumpcji spadł wśród stagnacji w podziale dochodów w latach 1996-2004 Udział w konsumpcji na jednego mieszkańca Udział w dochodach na jednego mieszkańca 1996200419962004 Najgorsze 20 procent populacji7 66 25 3 najbogatsze 20 procent populacji44 953 35 0 353 4.28 Zatrudnienie w sektorze nieformalnym wynosi aż 94 proc. Spada wydajność pracy w przemyśle i usługach Bezpieczeństwo żywnościowe i na utrzymanie ludzi są obecnie poważnym problemem - 35 okręgów w ostrym niedoborze żywnościowym Ponad milion gospodarstw domowych nie ma ziemi, w tym ponad 23 procent całkowitych gospodarstw domowych Wykluczenie ze względu na płeć jest wysokie pod względem dostępu do niskich dochodów gospodarczych, braku możliwości, edukacji ludzkiej, zasobów zdrowotnych i fizycznych ziemi, zwierząt gospodarskich itp. Podobnie jest w przypadku osób znajdujących się w gorszym i niekorzystnym położeniu Wysoki nierównomierny rozwój obszarów wiejskich obszarów miejskich odległych relatywnie łatwo dostępne obszary objawiają się nadgodzinami.29 Najważniejsze problemy Krajowa aktywność gospodarcza spowodowana koncentracją na obszarach miejskich, a tym samym brak wydajnych inwestycji przyczyniających się do zrównoważonego sprawiedliwego wzrostu Zwiększenie dysproporcji w dochodach w sposób bezprecedensowy w związku z pogłębieniem strukturalnych i instytucjonalnych utrudnień Utrata pracy wśród niewykwalifikowanych pracowników, rosnąca nieformalizacja pracy rynku pracy i redukcji produkcji roboczej ctivity Stopniowe zapaści w sektorze domków letniskowych i małych gałęzi przemysłu Zbyt duża zależność od dochodów handlowych i towarzyszących im zakłóceń politycznych Kaskadowa struktura taryfowa zniechęcająca do produktów o wysokiej wartości dodanej i opartych na zasobach Problem instytucji wspierających rynki i handel30 Nieobecność dywersyfikacji krajowej i towarowej wśród niskich i wstecznych daleko idące powiązania PowaŜne bezpieczeństwo Ŝywności i problem utraty dochodu osób Poważne wąskie gardło w dostawach i brak warunków dla inwestorów Brak instytucjonalizacji szerszych konsultacji i koordynacji polityki doprowadziły do ​​sformułowania i realizowania polityki w sposób szczególny biorąc gospodarkę polityczną PowyŜej zachęty do defraudacji polityki gospodarczej podyktowanej przez liberalizacji, deregulacji i otwarcia polityki ukierunkowanej, a nawet brak wszechstronności w ramach zdobytych polityk handlowych zasobów itd.31 Międzynarodowe nieudane wdrożenia agendy rozwoju z Ad-Dauhy na wszystkich trzech frontach i zwiększenia dostępu do rynku ii równowagi w handlu i ukierunkowanej pomocy technicznej oraz innych elementów w lipcu Pakiety dyskryminujące nieskuteczną globalną architekturę finansową i niewspółmierny reżim polityki globalnej do takich krajów jak Nepal Zwiększona podatność na zagrożenia w gospodarce wskutek globalnej niepewności i dużych nieoczekiwanych wstrząsów na przykład dzisiejszej globalnej kryzys finansowy i jego zarażenie Ignorancja na bezpieczeństwo żywnościowe i kwestie związane z utrzymaniem rolnictwa zostały zignorowane.32 Wymagane inicjatywy Działania Krajowe przekształcenie i racjonalizacja struktury taryfowej Szczególna bodziec dla małych przedsiębiorstw, koncentrując się na krajowych sektorach zasobów i pracowniczych sektorach motywacyjnych dzięki szerszym procesom konsultacji z politykami wzmocnienia instytucji rynkowych i likwidacji praktyk konsorcjum i kartelu Kompleksowe podejście do reform, ze szczególnym uwzględnieniem usuwania strukturalnych i instytucjonalnych utrudnień w celu zapewnienia lepszego dostępu do finansowych i fizycznych zasobów małych przedsiębiorstw Specjalne traktowanie od zagadnień związanych z bezpieczeństwem i kwestiami związanymi z utrzymaniem dochodów Wzmocnienie zdolności handlowych i instytucji powiązanych z handlem Fundusz stabilizacyjny Synchronizacja polityki makroekonomicznej Massive program rozwoju umiejętności podnoszenia wydajności pracowników.33 Kontynuacja zmian w modelu rozwoju kapitału własnego wraz z towarzyszącymi zmianami w polityce poprzez równe traktowanie importu i eksportu promowanie uprzemysłowienia Wymaga to ogromnych inwestycji w infrastrukturę i inne związane z tym działania na rzecz rozszerzenia rynku wewnętrznego Priorytet w zakresie łagodzenia wąskich gardeł w dostawach i zachęcania do produkcji przez drobnych producentów Wysoki priorytet na współpracujące moduły produkcji, dystrybucji i wymiany Nacisk na rozwijanie klastrów produkcyjnych i strefy przetwórstwa wywozowego obszary wiejskie i półmiejskie Ogromne inwestycje w dziedzinie zdrowia i edukacji Programy zmniejszania ubóstwa i rozwoju obszarów wiejskich na podstawach w celu podniesienia zdolności nabywczych obywateli.34 Kontynuacja międzynarodowej realizacji zobowiązań z Doha wszystkie trzy fazy wzmocnienia dostępu do rynku, ii wyważone reguły handlowe oraz iii ukierunkowane pomoc techniczna i inne elementy w ramach pakietów z lipca Z perspektywy LDC - swobodny dostęp do wolnego i wolnego od kontyngentów - Deklaracja ministerstwa w Hongkongu jest niejasna, pomimo zobowiązania zakładu do 97 procent produkty - rozwiązuje inne problemy jednocześnie - kraje pochodzenia - bariery pozataryfowe szacunki UNTAD pokazują, że 40-procentowa ekspozycja na LDC podlega barierom pozataryfowym, takim jak standardy techniczne, środki sanitarne i fitosanitarne, niestandardowe zasady i procedury, ograniczenia związane z konkurencją itp. TRIPS - Łamanie korupcji.35 Kontynuuj - Pomoc w handlu ze szczególnym uwzględnieniem zdolności technicznych poprawiających i usuwających wąskie gardło w dostawach itp. - Poprawa i rzeczywisty dostęp do rynku z pewnym stopniem elastyczności w celu realizacji odpowiednich polityk krajowych, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa żywnościowego, zabezpieczenie małych przedsię - biorstw - Wspłaty długów i fundusz stabilizacji przeciwdziałanie nieoczekiwanym wstrząsom handlowym krajów najsłabiej rozwiniętych - uchwalenie większej niejednoznaczności między wielostronnymi i regionalnymi porozumieniami handlowymi - Nowa agenda nowej, globalnej architektury finansowej i paradygmatu rozwoju na globalnym poziomie dla uczynienia handlu międzynarodowego jako narzędzia rozwoju Dziękuję. ORGANIZACJA HANDLU. UZASADNIENIE PODSTAWY WTO Zasadniczym systemem handlu. Porozumienia WTO są długie i złożone, ponieważ są to teksty prawne obejmujące szeroki zakres działań. Zajmują się rolnictwem, tekstyliami i odzieżą, bankowością, telekomunikacją, zakupami rządu, standardami przemysłowymi i bezpieczeństwem produktów, przepisy dotyczące sanitacji żywności, własność intelektualna i wiele więcej Ale w tych wszystkich podstawowych zasadach obowiązują proste, podstawowe zasady Te zasady są podstawą wielostronnego systemu handlowego. Przyjrzyj się bliżej tym zasadom. Kliknij, aby otworzyć element Drzewo do nawigacji po stronach zostanie otwarte tutaj, jeśli włączysz JavaScript w yo ur browser.1 Najbardziej uprzywilejowany MFN traktuje innych na równi Zgodnie z porozumieniami WTO państwa nie mogą normalnie rozróżniać między swoimi partnerami handlowymi Przyznanie specjalnej łaski, takiej jak niższa stawka celna dla jednego z ich produktów, a ty musisz to zrobić to samo dla wszystkich pozostałych członków WTO. Zasada ta jest znana jako traktowanie w trybie MFN najbardziej przychylnie traktowane w polu Jest to tak ważne, że jest to pierwszy artykuł w ogólnym porozumieniu w sprawie taryf celnych i handlu GATT, który reguluje handel towarowy, MFN jest także priorytetowy w porozumieniu ogólnym w sprawie handlu usługami GATS Artykuł 2 i Porozumieniu w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej TRIPS art. 4, chociaż w każdej z umów zasada jest nieco inaczej traktowana Razem te trzy porozumienia obejmują wszystkie trzy główne obszary handlu przez WTO. Wielkie wyjątki są dozwolone Na przykład kraje mogą ustanowić umowę o wolnym handlu, która dotyczy tylko towarów sprzedawanych w ramach grupy dyskryminującej agai towary z zewnątrz lub mogą dać krajom rozwijającym się szczególny dostęp do rynków lub kraj może podnieść przeszkody w odniesieniu do produktów uznawanych za niesprawiedliwie handlowane z określonych krajów W usługach kraje mogą w ograniczonych okolicznościach dyskryminować, zezwolić tylko na te wyjątki na ścisłych warunkach Ogólnie, MFN oznacza, że ​​za każdym razem kraj obniża barierę handlową lub otwiera rynek, musi to zrobić dla tych samych towarów lub usług ze wszystkich swoich partnerów handlowych, czy jest to bogaty, słaby, słaby czy silne.2 Traktowanie narodowe Traktowanie cudzoziemców i mieszkańców w równym stopniu Importowane i produkowane lokalnie towary powinny być traktowane jednakowo, przynajmniej po wejściu na rynek obcych towarów. To samo dotyczy usług zagranicznych i krajowych oraz zagranicznych i lokalnych znaków towarowych, praw autorskich i patentów Ta zasada traktowania narodowego, która traktuje inne osoby jako obywatela jednego państwa, znajduje się we wszystkich trzech głównych agendach WTO 3 art. GATT art. 17 GATS i art. 3 TRIPS, chociaż znowu zasada ta jest nieco inaczej traktowana w każdym z nich. Traktowanie narodowe ma zastosowanie tylko wtedy, gdy na rynek wprowadzony został produkt, usługa lub pozycja własności intelektualnej. cło przywozowe nie stanowi pogwałcenia traktowania narodowego, nawet jeśli produkty wytwarzane lokalnie nie są naliczane na równoważny podatek. Handel stopniowo stopniowo poprzez negocjacje do góry. Obniżenie barier handlowych jest jednym z najbardziej oczywistych sposobów zachęcania do handlu Bariery dotyczy to ceł lub taryf oraz środków, takich jak zakaz przywozu lub kontyngenty, które selektywnie ograniczają ilościowo Od czasu do czasu omówiono inne kwestie, takie jak polityka dotycząca biurokracji i kursów walutowych. Od czasu utworzenia GATT w latach 1947-48 było osiem rund negocjacji handlowych Trzecie rundy, które odbędą się w ramach agendy rozwoju z Doha, początkowo koncentrowało się na obniżeniu ceł nałożonych na importowane towary W wyniku negocjacji do połowy lat 90. kraje uprzemysłowione stawki taryfowe na towary przemysłowe spadały stale do mniej niż 4. Jednak w latach osiemdziesiątych negocjacje rozszerzyły się na barierę pozataryfową na towary, a także nowe obszary, takie jak usługi i własność intelektualna. Rynki wzbogacające mogą być korzystne, ale wymagają również dostosowania Porozumienia WTO umożliwiają krajom wprowadzanie stopniowo stopniowo, poprzez stopniową liberalizację Kraje rozwijające się są zwykle dłużej spełniające swoje obowiązki. Pracowalność poprzez wiążące i przejrzyste powrót do góry. Kilka razy, obiecując, że nie zwiększą bariery handlowej, może być tak samo ważna, jak obniżyć ją, ponieważ obietnica daje firmom lepsze spojrzenie na ich przyszłe możliwości. Z stabilnością i przewidywalnością zachęca się do inwestycji, tworzone są miejsca pracy, a konsumenci mogą w pełni cieszyć się korzyści wyboru konkurencji i niższe ceny Wielostronny system handlowy jest próbą podejmowaną przez rządy t o uczynić otoczenie biznesu stabilnym i przewidywalnym. Runda Urugwajska zwiększyła powiązania. Procent taryf związanych przed i po rozmowach z lat 1986-94. Są to taryfy, w związku z czym odsetki nie są ważone w zależności od wielkości lub wartości handlowej. W WTO, kiedy kraje zgadzają się otworzyć swoje rynki towarów lub usług, wiążą swoje zobowiązania W odniesieniu do towarów powiązania te dotyczą pułapów stawek celnych kraje importujące podatki według stawek niższych niż obowiązujące stawki Często ma to miejsce w krajach rozwijających się W krajach rozwiniętych stawki faktycznie naładowane i związane z nimi stawki są takie same. Kraj może zmieniać powiązania, ale dopiero po negocjacjach ze swoim partnerzy handlowi, co może oznaczać odszkodowanie za utratę handlu Jednym z osiągnięć wielostronnych negocjacji handlowych Rundy Urugwajskiej było zwiększenie kwoty handlu pod wiążącymi zobowiązaniami, patrz tabela W rolnictwie 100 produktów obecnie obowiązuje taryfy Wynik wszystkich to znacznie wyższy stopień bezpieczeństwa rynkowego dla przedsiębiorców i inwestorów. System stara się poprawiać przewidywalność i stabilność w inny sposób, ponieważ w ell Jednym ze sposobów zniechęcania do wykorzystania kwot i innych środków służących do ustalania limitów wielkości przywozu, które administrują kwotami, mogą doprowadzić do większej biurokracji i oskarżeń o nieuczciwe traktowanie. Kolejnym celem jest uczynienie z krajów, w których kraje będą przejrzyste i przejrzyste, Porozumienia WTO wymagają, aby rządy ujawniały swoją politykę i praktyki publicznie w obrębie danego kraju lub powiadamiają WTO. Regularny nadzór nad krajowymi politykami handlowymi za pośrednictwem mechanizmu kontroli polityki handlowej stanowi dalsze środki zachęcające do przejrzystości zarówno na poziomie krajowym, jak i wielostronnym. czasami określany jako instytucja wolnego handlu, ale to nie jest całkowicie dokładne System pozwala na taryfy, aw ograniczonych okolicznościach inne formy ochrony W sposób bardziej dokładny jest to system zasad otwartych, sprawiedliwych i niezakłóconych. niedyskryminacja MFN i traktowanie narodowe mają na celu zapewnienie uczciwych warunków handlowych Tak też są te, n dumping wywozu poniżej kosztów uzyskania udziału w rynku i subsydiów Są to kwestie złożone, a zasady próbują ustalić, co jest uczciwe lub nieuczciwe, a także w jaki sposób rządy mogą odpowiedzieć, w szczególności poprzez pobieranie dodatkowych należności celnych przywozowych obliczonych w celu zrekompensowania szkód spowodowanych nieuczciwymi praktykami handel. Mania innych porozumień WTO mają na celu wspieranie uczciwej konkurencji w rolnictwie, własności intelektualnej, usługach, na przykład Umowa o zamówieniach publicznych na wielostronną umowę, ponieważ jest podpisana przez nielicznych członków WTO rozszerza reguły konkurencji na zakupy tysięcy rządów podmiotami z wielu krajów itd. Zachęcanie do rozwoju i reform gospodarczych z powrotem do góry. System WTO przyczynia się do rozwoju Z drugiej strony, kraje rozwijające się potrzebują elastyczności w czasie, w jakim podejmują się w celu wdrożenia porozumień systemu i same umowy przechodzą wcześniej przepisy GATT, które pozwalają na specjalną pomoc i koncesje handlowe dla krajów rozwijających się trzy czwarte członków WTO to kraje rozwijające się i kraje znajdujące się w okresie przejścia na gospodarkę rynkową W ciągu siedmiu i pół roku Rundy Urugwajskiej ponad 60 z tych państw wdrożyło autonomiczne programy liberalizacji handlu W tym samym czasie kraje rozwijające się i gospodarki przejściowe były znacznie bardziej aktywny i wpływowy w negocjacjach Rundy Urugwajskiej niż w poprzednich runiach, a to jeszcze w obecnej agendzie rozwoju z Doha. Pod koniec Rundy Urugwajskiej kraje rozwijające się przygotowywały się na większość obowiązków, które są wymagane kraje rozwinięte, ale porozumienia dały im okresy przejściowe, aby dostosować się do bardziej nieznanych i, być może, trudnych postanowień WTO, zwłaszcza dla najbiedniejszych, najmniej rozwiniętych krajów Decyzja ministerialna przyjęta pod koniec rundy mówi, że lepsze kraje powinny przyspieszyć wdrażanie zobowiązań dotyczących dostępu do rynku w odniesieniu do towarów wywożonych przez kraje najsłabiej rozwinięte, co widać ks Wzrosła pomoc techniczna dla nich Niedawno kraje rozwinięte zaczęły wprowadzać przywóz bezcłowy i bezcłowy dla prawie wszystkich produktów z krajów najsłabiej rozwiniętych W tym wszystkim WTO i jego członkowie nadal prowadzą proces uczenia się obecna agenda rozwoju z Doha obejmuje kraje rozwijające się obawy dotyczące trudności, jakie napotykają przy wprowadzaniu w życie porozumień Rundy Urugwajskiej. System handlowy powinien być bez dyskryminacji, a kraj nie powinien rozróżniać między swoimi partnerami handlowymi nadając im status kraju najbardziej uprzywilejowanego lub MFN, nie powinny rozróżniać między własnymi a zagranicznymi produktami, usługami lub obywatelami, które dają im traktowanie narodowe. więcej barier sprowadza się w drodze negocjacji. podstawne przedsiębiorstwa zagraniczne, inwestorzy i rządy powinni mieć pewność, że bariery handlowe, w tym taryfy i bariery pozataryfowe nie powinny być podnoszone arbitralnie stawki celne i zobowiązania do otwarcia rynków są związane z WTO. więcej konkurencyjnych zniechęcających do nieuczciwych praktyk, takich jak subsydia wywozowe i dumping produktów poniżej kosztów, aby uzyskać udział w rynku. więcej korzyści dla mniej rozwiniętych krajów daje im więcej czasu na dostosowanie, większą elastyczność i specjalne przywileje. To brzmi jak sprzeczność Wskazuje na specjalne traktowanie , ale w WTO to w istocie oznacza niedyskryminację traktującą prawie wszystkich w równym stopniu. Jest to, co dzieje się Każdy członek traktuje wszystkich pozostałych członków jako równie najbardziej uprzywilejowanych partnerów handlowych Jeśli kraj poprawi korzyści, jakie daje jednemu handlowi, aby traktować wszystkich pozostałych członków WTO tak samo, aby wszystkie one pozostały w największym stopniu preferowane. Kraj MFN na najwyższym poziomie nie zawsze oznaczał równe traktowanie Pierwsze dwustronne traktaty MFN utworzyły wyłączne kluby wśród najbardziej uprzywilejowanego krajowego handlu partnerzy W ramach GATT, a obecnie w WTO, klub MFN nie jest już wyłączny Zasada MFN zapewnia, że ​​każdy kraj traktuje jego ponad 140 członków s. Również istnieją wyjątki. ORGANIZACJA TRANSPORTU TRANSPORTU ŚRÓDROCZNEGO W WTO WSTĘPNE CZĘŚĆ 1 Wielostronny system wymiany handlowej w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. W 1995 r. powstała Światowa Organizacja Handlu. Jednym z najmłodszych organizacji międzynarodowych, WTO jest następca Układu ogólnego w sprawie taryf celnych i handlu GATT ustanowionego w następstwie II wojny światowej. Wobec faktu, że WTO nadal jest młodzi, wielostronny system handlowy, który został założony w ramach GATT, ma ponad 50 lat. W przeszłości 50 lata odnotowano wyjątkowy wzrost handlu światowego Eksport towarów wzrósł średnio o 6 lat rocznie Całkowity obrót w 2000 r. był dwukrotnie wyższy niż w 1950 r. GATT, a WTO pomogły stworzyć silny i zamożny system handlowy przyczyniający się do bezprecedensowego wzrostu. System została opracowana w wyniku szeregu negocjacji handlowych lub rund, które odbyły się w ramach GATT Pierwsze rundy dotyczyły głównie redukcji taryf, ale później negocjacje obejmowały inne obszary, takie jak antydumpingowe a ostatnia runda rundy Urugwajskiej w latach 1986-94 prowadziła do powstania WTO. Negocjacje nie kończyły się niektórnie Po zakończeniu Rundy Urugwajskiej W lutym 1997 r. osiągnięto porozumienie w sprawie usług telekomunikacyjnych, a 69 rządów zgodziło się szeroko zakrojone środki liberalizacyjne wykraczające poza ramy uzgodnione w ramach Rundy Urugwajskiej. W tym samym roku 40 rządów zakończyło negocjacje w sprawie bezcłowego handlu produktami technologii informacyjnej, a 70 członków zawarło umowę o usługi finansowe obejmujące ponad 95 obrotów handlowych bankowości, ubezpieczeń, papierów wartościowych i informacji finansowych. W 2000 r. rozpoczęły się nowe rozmowy na temat rolnictwa i usług. Zostały one włączone do szerszego programu, który rozpoczął się na czwartej konferencji ministerialnej WTO w Doha w Katarze w listopadzie 2001 r. Program roboczy w Doha Agenda rozwoju DDA dodaje negocjacje i inne prace dotyczące taryf pozaratowych, handlu i środowiska, zasad WTO, takich jak antydumpingowe i s ubezpieczycieli, inwestycji, polityki konkurencji, ułatwień w handlu, przejrzystości zamówień rządowych, własności intelektualnej oraz wielu kwestii poruszanych przez kraje rozwijające się jako trudności, jakie napotykają przy wprowadzaniu w życie obecnych porozumień WTO. Terminem negocjacji jest dzień 1 stycznia 2005 r.

No comments:

Post a Comment